Zhubnout nemusí být vždy těžké

Nechcete-li díky velké nadváze příliš trpět, měli byste s ní co nevidět zatočit. Může se to sice zdát obtížné, ale se správně nastavenou dietou to jde.

Zhubnout nemusí být vždy těžké

Nadváha je sice nepříjemnost, ale většinou neškodí zdraví. Obezita, to už je něco jiného. Je prokázáno, že právě obézní lidé mají daleko horší zdravotní stav, jelikož mnoho tuků v těle dokáže dělat hodně cavyků. Je tedy dobré se obezity zbavit ještě dříve, než se jejím prostřednictvím na člověka nalepí různé chronické nemoci, kterých je už pak složité, často dokonce nemožné se zbavit. Tyto chronické choroby mohou mít podobu nejen klasických fyzických nemocí, ale mohou se negativně projevit i lidské psychice.

Brokolice

Každý člověk si může udělat výpočet bmi, dle kterého není složité zjistit, jestli je nebo obézní. Ono i v případě vyšší nadváhy je doporučené hubnout. V případě nadměrné nadváhy a obezity je to už v podstatě nutnost. Nic se ale nejí tak horké, jak se uvaří a je všechny detaily nutné pořádně promyslet. Špatně nastavená dieta může být také velice škodlivá.

Je tedy nutné s v případě nutnosti poradit se specialistou, obvykle s dietologem, případně s nutričním poradcem. Základem každé diety, po které by se mělo hubnout, je samozřejmě vyřazení všech přespříliš tučných a sladkých jídel. To znamená vynechat nejen červené maso, ale i různé polotovary, které jsou také plné rozličných nezdravých věcí. Ani taková pamlsky jsou třeba bramborové lupínky nejsou povoleny. Co naopak dovoleno je, a to v míře takřka nekonečné, to jsou různé druhy zeleniny, ideálně v tepelně nezpracovaném stavu. Čočka, hrách a další luštěniny rovněž nejsou k zahození.

Cvičení

Sportem k lepší váze

Jídlo je samozřejmě základ, ale není to jediná věc, kterou je potřeba změnit. Většina jedinců, kteří trpí obezitou, nemá prakticky žádný pohyb. Každodenní procházka k autobusové zastávce a nějaké to popocházení v práci se nepočítají. Chce to začít pořádně sportovat. Dobré je zapojit kolo, kolečkové brusle nebo začít běhat. Klidně se dá i skákat na trampolíně, případně jezdit v domácích podmínkách na rotopedu nebo používat veslařský trenažér. Hlavní je pravidelnost.